söndag 7 december 2014

Adventsmys!

Glad Advent!!!
Andra advent redan!!! Det går så sjukt snabbt nu. Schemat är fullspäckat med julkonserter och luciatåg. Men det är så sjukt kul samtidigt. Men jag tycker det är viktigt att också stanna upp njuta av dagarna innan jul. Varje söndag i advent försöker jag ta ett tillfälle att bara vara. Vare sig det är i kyrkan (hett tips) eller hemma på rummet med ljusen tända och med ett lovsångshäfte nära till hands! Det är väldigt befriande för mig.    

Äntligen är det socialt accepterat att lyssna på julsånger och julpynta (även om jag började mycket tidigare med det...) Första advent var mycket mysigt! I kyrkan bjöds det på glögg, pepparkakor och en stråkkvartett. Efteråt blev det julpyssel och julgodis med några vänner.




 Självklart har jag hängt upp stjärnan i fönstret och inhandlat en julblomma och pepparkakor också!!






Det börjar också bli riktigt kallt ute och dessvärre också inomhus! Vilken tur att man hittade en mysig och billig pläd att värma sig med!



 Ha nu en riktigt fin advent så kommer det snart fler uppdateringar. Stay tuned! :D


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar