fredag 20 oktober 2017

Try-Day Friday

Hej!
Tänkte starta en ny serie som jag kallar "Try-Day-Friday" där jag testar olika slags skönhetsprodukter och låter er veta vad jag tycker om dem. Let's get into it!




1. Moisturizer: Seriously shine free




Min hudtyp: Oljig T-zon, får lätt finnar.
First impression: Känns lätt på huden. Är vit/genomskinlig. Blir inte helt oljfri men den hjälper till viss del tycker jag.
Den här produkten funkar bra under make-up. Men kan nog kännas lite torr annars. Kommer nog testa en ny moisturizer nu när vintern närmar sig och min hy blir lite torrare. Så tipsar denna produkten under sommarmånaderna främst.

2. Hårolja: Argan oil, Marc Anthony


Min hårtyp: Tjockt, lockigt, torra toppar.
First impression: Svårt att säga. Det är en spray så jag kände inte av att den var så fuktgivande.
Gillar att ha en tjockare oljkonsistens för att jag har så torrt hår. Men för att lägga till lite extra shine kommer jag nog använda den ändå för att liva upp second-day-hair.

3. Hårmask: Aussi 3 Minute Miracle... 


First impression: Amazing!
Jag märkte skillnad efter första tvätten. Håret känns mycket mjukare och lenare. Kommer definitivt köpa av det här märket igen.

4. Handkräm: Body shop



Denna produkten hittade jag på rea på Åhlens. Jag älskar att den är i ett reseformat så man kan ta med sig den vart man än åker. Jag ville också testa den för att den innehåller shea butter vilket funkar väldigt bra på mina händer! De blir så lena. Och i åratal har jag använt Dove's lotion med shea butter & warm vanilla, men har inte lyckats hitta någon i reseformat.
First impression: Den sjunker lätt in i huden vilket är bra MEN jag gillar inte alls lukten. Den känns väldigt starkt parfymerad och luktar som rakvatten eller något. Så blev väldigt besviken faktiskt. Kommer nog tyvärr inte köpa den igen.

5. Bronzer: Glam Bronzer, Loréal paris





Jag köpte den här för att jag helt enkelt inte ägde en bronzer utan har bara använt rouge. Men kände att jag ville ha en lite mer neutral och nedtonad look. Så den här är en blandning av allt; bronzer,rouge och highlighter. Jag använder en sminkborste och blandar alla och applicerar på kindbenet. Funkar super! Gillart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar