måndag 4 augusti 2014

Månadens Favoriter


Vilken värmebölja! Är det bara jag eller är det ovanligt varmt för att vara svensk sommar? Men här klagar vi inte, nej då! Den sena uppdateringen beror såklart delvis på det vackra vädret med sol och bad och delvis för att jag pluggar körkortsteori. Sommarlov? Va? Nej, vad är det? Jag har dock hunnit med att sammanställa mina favoriter för månaden, så scrolla ner! 

1. Månadens Bok: Insurgent


Månadens bok var tvungen att bli Divergents efterföljare Insurgent! Efter en tids väntan kunde jag äntligen låna boken på biblioteket och fortsätta den spännande serien om unga Beatrice Prior i en värld där samhällets lagar minst av allt skapar trygghet. Den går verkligen inte att lägga ifrån sig när man väl börjat läsa den. Sommarens bästa bok alltså och tar även hem priset som sommarens plåster! 

2. Nagellack från Depend


Detta lack har varit på mina naglar hela sommaren lång. Jag älskar vitt nagellack på sommaren eftersom det lyser upp och gör att man ser lite extra solbränd ut. I övrigt gillar jag Depend för dess små flaskors skull. Stora flaskor gör jag ALDRIG slut på fören det är typ tio år gammalt, har vuxit fast i flaskan och kan inte användas längre (hälften av pengarna slängda i sjön). Nej, hellre gillar jag att ha ett nytt och fräscht lack för ett billigt pris! Men glöm inte att måla på två lager!  

3. Månadens Film: Gimme Shelter


Jag kan inte med ord beskriva hur bra och hur berörd jag blev av den här filmen. Berättelsen är baserad på en sann historia där den gravida 16-åriga Apple Bailey försöker ta sig ifrån ett liv ifrån misshandel, fosterhem och en missbrukande mamma. Men hon behöver hjälp för att få en andra chans i livet. Har du inte sett den här filmen så gör det nu! Det är omöjligt att inte bli berörd av den här filmen! 

4. Månadens TV-serie: Grey's Anatomy



Svar ja! Jag har fallit i sjukhusseriernas fälla! När TV-serien HOUSE avslutade sin sista säsong var jag bara tvungen att hitta ett nytt offer. Nu är jag på tredje säsongen och jag vet, det finns typ 10 säsonger redan så inga spoilers tack! Och om det är någon som undrar så är min favoritkaraktär George! 

5. Solkräm & After Sun - Hawaiian Tropic



Visst vill vi bli bruna och fina under den starka solen, men vi får inte glömma att skydda oss y'all! Solkrämen här har jag använt i sommar, och den har fungerat super! Efter en dag i solen har jag smörjt in mig med after sun för jag tål inte att min hud går torr och fnasig. Krämen känns sval mot huden och luktar otroligt gott (solkrämen också)! En helt klar sommarfavorit!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar